mandag 17. januar 2011

Bella votter

Endelig fikk jeg prøvd meg på de populære Bella vottene jeg også. Og jammen ble det ikke to på rappen. De var jo faktisk morsome å strikke. :) Jeg brukte Rowan cocoon garnet, og det vil jeg anbefale! Første gang jeg strikker med dette, men absolutt ikke siste gang. Det var godt og mykt, og har holdt seg fint i bruk. Ikke har de viet seg noe særlig ut heller faktisk, noe jeg har hørt at de som er strikket i feks alfa gjør veldig.
Mønster: Bella votter (på denne siden er det link til både engelsk og norsk oppskrift)
Pinne: Et par med 5,5 mm og et med 6 mm
Garn: Rowan cocoon
Jeg strikket først et par av den korte varianten til meg selv på p 5,5 mm (de til venstre). De ble veldig små, og passet derfor perfekt til mine små hender, men jeg skjønte fort at når jeg skal lage til noen andre må jeg gå opp i pinnestørrelse. Jeg prøvde meg derfor på p 6 mm (de til høyre) Jeg likte lengen på denne korte varianten, så da jeg gikk opp i pinnestørrelse kuttet jeg ut den første fletterapporten for at de skulle bli like lange (korte) som de første. Og så ble de bittelitt bredere. (ser ikke sånn ut på bildet). Tror jeg trygt kan gå opp enda mer i pinnestørrelse neste gang, men de passet heldigvis fint til min venninne Mari, som de var påtenkt. 

7 kommentarer:

  1. Flott votter. Jeg liker også denne oppskriften veldig godt. Skulle vært spennende å prøvd garnet du har brukt.

    SvarSlett
  2. Så fine Bella-votter! Jeg synes det var lurt å strikke dem kortere. Jeg har et par lange, men det er vanskelig å ha dem på når jeg går med ullkåpe for den er så smal i ermene, så da må jeg nesten ta vottene på før jeg tar på kåpen.

    Likte klærne du har lagd til lille Linnea også, en heldig liten jente, m¨å være kjekt å ha deg som venninne:-)

    SvarSlett
  3. Så fine de ble! Har også strikket mine i samme garnet, veldig fornøyd med det! Men jeg har strikket de i pinne 5 og de er ikke så små, rart. Men jeg strikker ikke så veldig stramt, trur akkurat passe. Hvilken omgang begynte du på, for mine er litt lengere enda jeg kortet de også inn. Tror jeg ville likt den lengden der.

    SvarSlett
  4. Hei igjen og takk for besøket!
    Tror jeg også begynte på omg 16, lurer på om jeg skal forsøke å kutte ut enda en flette enste gang da :)

    Ja farven jeg har er kjempefin!

    Hvor kjøper du garnet? Jeg måtte kjøpe på ebay i si tid :) Har enda garn til et sett votter til, så må vel hive meg i gang med dem også.

    Ha en flott mandag!

    SvarSlett
  5. Det er første gang jeg er innom bloggen din og titter, men helt sikkert ikke den siste :) Du er jo så produktiv og så masse flott du lager!

    Jeg har også laget flere par Bellas votter, de er jo så fine. Men må nok laget et par til for jeg har ingen selv.

    SvarSlett
  6. Nå satt jeg og googlet navnet på det garnet for å se om det dukket opp noe spennende å strikke... Jeg var så heldig å få et nøste til det i påskekalenderen min. Morsomt at jeg fant treff hos deg, her inne jeg jo stadig :) Holder det med 100 gram til de vottene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Så heldig du var da. Jeg liker dette garnet veldig godt!
      Ja, det holder med et nøste til et par av de med kort skaft. :)
      Ha en fortsatt fin dag. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...