mandag 11. juni 2012

Oppskrift på hjerteteppet!!! ❤


Det er så utrolig mange som har henvendt seg til meg via bloggen og mail ang oppskrift på hjerteteppe. Det er utrolig hyggelig at så mange liker det! ツ

Jeg sendte mail til Quiltehuset og spurte om jeg kunne få tillatelse til å legge ut oppskriften på bloggen min siden den ikke har vært til salgs hos dem på lenge. Og vet dere hva...

JEG FIKK LOV!!!!

Snille snille menneskene på Quiltehuset. Hun skrev at de foreløpig har lagt ned driften på nettbutikken, at hun hadde spurt hun som hadde laget mønsteret og at jeg fint kunne legge den ut på bloggen. 

Jeg har brukt evigheter nå på å finne ut hvordan jeg skulle klare å dele en pdf fil her på bloggen, men en kjempe snill dame på hobbyboden hjalp meg å finne Dropbox, og det var jo bare helt genialt

HER har dere den.


Håper det er mange som ble glade nå.
Kos dere med hjertestrikking!  

60 kommentarer:

  1. Så nydelig dette teppet var! Takk for at du deler oppskriften.

    SvarSlett
  2. Herlig teppe! Er ingen teppestrikker, men dette fristet.

    SvarSlett
  3. Å, det var nydelig. Tusen takk for at du legger ut oppskrift.

    SvarSlett
  4. Ja, dette teppet var skikkelig staselig og ikke minst hjertelig. Tusen takk for at du deler.

    SvarSlett
  5. Vakkert teppe. Takk for at du deler oppskriften :-)

    SvarSlett
  6. Så snille de er :) Legger denne på minnet - kanskje den blir strikket en dag :)

    SvarSlett
  7. Nydelig teppe!
    Tusen takk for oppskrift.

    SvarSlett
  8. Tusen takk for at du deler link til oppskrift på det vakre hjerteteppet !

    SvarSlett
  9. Nei å nei.Åssa jeg som holdt på å leite mæ tullat etter sånne mønstre.Å måtte begynne på et som er litt tyngere å strikke enn dette.Jaja,får ta dette neste gang. :)

    SvarSlett
  10. Oj, så flott! Tusen takk :)

    SvarSlett
  11. Takk for at du legger ut mønsteret! Teppet er helt nydelig:)

    SvarSlett
  12. Tusen takk! Det er jo så utrolig flott teppe.

    SvarSlett
  13. Tusen takk! Dette blir feriestrikket mitt! Har et nybegynnerspørsmål jeg håper du vil hjelpe meg med :) Hva gjør du med første masken på pinnen for å få en pen kant? Strikker du den eller tar du den løst av?

    Utrolig fin blogg du har :) og så masse fint du lager! Kommer helt klart tilbake hit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du liker teppet. Håper du vil kose deg med det i sommer. :)

      Jeg pleier å strikke første maske, men vet ikke om dette er det peneste.
      Hadde vært gøy å se hvordan teppet ditt blir, hvis du vil vise det fram. Send meg gjerne en mail, eller legg det ut på facebook siden til bloggen min. :)

      Ha en fin sommer og velkommen tilbake på bloggen. :)

      Slett
  14. Tusen takk at du fikk ordnet det og la ut oppskriften, gleder meg til å strikke den :-)

    SvarSlett
  15. Nydelig teppe - jeg har strikka det og lagt det ut på Strikkesida på facebook...(+ min egen blogg) og noen spør etter oppskrift, så jeg linker hit :) Tusen takk igjen ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du linker hit. :) Og takk for at du la det ut på facebook siden til bloggen min også. Det er veldig koselig! :)

      Slett
  16. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  17. Hei! Husker du hvor mange nøster du brukte på teppet?

    SvarSlett
  18. Har lagt til oppskriften på Ravelry for de som bruker det: http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-teppe-i-tynt-ullgarn-hjerteteppet

    SvarSlett
  19. Hei!

    FOR et flott teppe! <3

    Jeg la inn link til oppskriften inne på fb-siden min her: http://www.facebook.com/InspirasjonTilHandarbeide

    Håper det er ok? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er selvfølgelig veldig greit. Hyggelig at du sier ifra. :) Veldig koselig at du liker teppet, og at jeg kan være med på å inspirere. :)

      Slett
  20. Har du oppskriften på stjerneteppet som er likens som hjerteteppet

    SvarSlett
  21. awh!! for ett nydelig teppe! Dette blir babyteppet til lille baby'n i magen <3 Men hvor mange riller har du mellom hvert hjerte oppåver? 8 pinner(4 riller)??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Så koselig at du skal strikke hjerteteppet til babyen din. :)
      Ja, det er 4 riller mellom hjertene.
      Lykke til. :)

      Slett
  22. Hei. Så flott teppe. Er det ensfarget? Laila

    SvarSlett
  23. Tusen takk for at du har lagt ut dette mønsteret.
    Dette teppet har jeg bestemt meg for å strikke til en kollega som venter baby i mai.

    Det er helt nydelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så heldig liten baby da. :) Jeg liker også dette teppet veldig godt. Håper de kommende foreldrene liker det like godt. :)

      Slett
  24. Hei! HAr leite kjempe lenge etter et fint og litt moro babyteppe å strikke til nyeste niesa og dette var jo midt i blinken! Tusen takk for tips og for at du deler oppskriften!

    SvarSlett
  25. åh så lekkert teppe, tusen takk for at du deler oppskriften! :) skal bli tante igjen til høsten, så da skal jeg overraske dem med dette teppet i barselgave! :)
    klem fra swimzy

    SvarSlett
  26. Tusen takk for at du deler oppskrifen :) ha en super fin 17.mai feiring. Hilsen en i Nord

    SvarSlett
  27. For et nydelig teppe :-) Tusen takk for at du delte oppskriften :-)

    SvarSlett
  28. Håper det er greit at jeg linker til oppskriften på http://365sakerdukansticka.blogspot.no/

    Jorun.

    SvarSlett
  29. Flott teppe, dette blir mitt nye prosjekt :) Linket til Strikkesiden :)

    SvarSlett
  30. This is so pretty - is the pattern available in English? Thanks so much.

    SvarSlett
    Svar
    1. Unfortunately the pattern is not available in English. :(

      Slett
  31. Hei! Jeg har kommet godt i gang med teppet, men har et lite spørsmål... Hjertene viser veldig dårlig i forhold til resten av møsteret på teppe. Vet du hvorfor? Vil dette kanskje ordne seg hvis jeg damper teppet? Jeg har strikket med babyull, på pinne nr 3... Håper på svar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hjertene kommer mye bedre frem når du får dampa det. Det ser litt sånn krøllete ut nå, ikke sant?

      Slett
  32. Liker mønsteret. Enkelt og effektfullt. Takker for oppskrift :)

    SvarSlett
  33. Hei finner ikke oppskriften på hjerteteppe :-( er det noen som kunne sendt den til meg? Cathrine.haslund@gmail.com. .

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøv å trykk der hvor det står HER med uthevet skrift, så kommer den. ;)

      Slett
  34. Så fint teppe! Lurte bare på om du har noen alternativer til garn om man vil ha det i bomull?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig du liker teppet. :) Bomull har jeg ikke så mye erfaring med i garnverden, men hva med Drops safran, Drops muskat eller Drops paris som er litt tjukkere. Eller så er det jo feks Sandnes mini duett, Sandnes duo eller Drops cotton merino som er ull/bomullblandinger. Lykke til. :)

      Slett
  35. Herlig! Da oppskriften printet ut :) Tusen takk for at du deler den!

    SvarSlett
  36. Hei. Har begynt på dette nydelig teppet. Men er litt usikker på om jeg forstår oppskriften helt. Har akkurat begynt på mønsteret. Å er det annen hver runde med vrang på det hvite i hjerte og rett? Samme med selve hjerte mønsteret? Håper på svar snart. For jeg sitter å tripper på å fortsette☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Ånei, jeg ser nå at svaret mitt ikke ble publisert. :( Jeg som var superrask med å svare så du skulle få hjelp. :( Jaja.. Håper du fant ut av det da. Du hadde helt rett i det du skrev. For når du tar annenhver runde med rett og vrang blir det glattstrikket. ;)

      Slett
  37. Hei �� Hvilket garn har du brukt på dette?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det grønne er strikket i Sandnes Duo og det beige i Drops Baby Merino. :)

      Slett
  38. Utrolig pent teppe.
    dette er mitt Nye prosjekt, gleder meg til og prøve.
    Selv om jeg er totalt nybegynner og skjønte ikke så mye av oppskrifte, men med hjelp fra litt mer erfarne, så skal jeg jammen få til dette her :)
    Er utrolg spent på hvordan jeg får det til og se ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er sikker på du får det til!!
      Lykke til! :)

      Slett
  39. As there is no English translation, I have printed off your chart and will try to make this. It is so pretty I really wanted to make it and was disappointed there isn't a translation. Fran

    SvarSlett
  40. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  41. Hei. jeg får ikke opp denne oppskriften. Noen som kan hjelpe meg?

    SvarSlett
  42. Hei, linken til pdfen funker ikke lenger. Er det mulig å legge det ut på nytt eller er det en annen måte å få tak i oppskriften?

    SvarSlett
  43. Lurer på det samme ang oppskriften. Noen som har fått tak i den?

    SvarSlett
  44. Her er ei ny link:
    https://www.strikkeoppskrift.com/dagens-gratisoppskrift-hjerteteppe

    https://web.archive.org/web/20150109050120/https://dl.dropboxusercontent.com/u/84780388/Baby%20teppe%20i%20babyull.pdf

    SvarSlett
  45. Jeg har strikket teppet flere ganger som gave og det er blitt veldig populært!!
    Jeg skulle laste ned igjen herfra og det går ikke, det er en feil som du må se nærmere på. Jeg tror at det hele løser seg ved at du gjør det hele på nytt.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...