torsdag 21. februar 2013

Tova votter

Tova votter er fantastisk godt og varmt. Jeg laget et par til oss hver tidligere i vinter og de har blitt brukt masse, som man ser her! Thomas var superfornøyd, men jeg syns de ble litt brede. Og de har ikke akkurat blitt mindre i bruk, så tror jeg må lage et par til snart som sitter litt bedre på hånden.
En fra hvert par.

Oppskrift: Petronella-Ekte sjøvotter
Til Thomas fulgte jeg str herre
Til meg la jeg opp til str dame, strikket 25 omg før og etter tommel, tok av 8 m til tommel, felte 2 m etter tommel og 2 m til litt lenger opp på fingrene. 15 omg før felling på tommel
Garn: Rauma Vamsegarn
Pinne: 6 mm

1 kommentar:

  1. Så enig med deg; tova votter er det aller varmeste i kulda: De blir nesten bedre jo eldre og mere tova de blir. Hvis du synes vottene dine blir for vide, kan du strikke inn en løpegang og sette i en fletta snor (som toves med).Da kan du regulere bredden ved håndleddet slik du vil. Jeg har små hender, sådet funker supert for meg :)
    God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...