søndag 13. februar 2011

Sunne, gode knekkebrød!



Knekkebrød:
3,5 dl grov spelt/rug (jeg brukte spelt i dag)
3,5 dl små havregryn
1,5 dl sesamfrø
1 dl linfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl kruskakli
1 ts salt
7 dl lunkent vann

Her kan man også eksperimentere med feks honning, nøtter eller buljong i røra.. strø revet ost og urter oppå  etc.. 

  • Bland alle ingrediensene sammen og fordel den gjevnt utover to stekebrett (med bakepapir). Bruk gjerne hendene. 
  • Stek på 190 grader i 10 min. (gjerne varmluft, for da kan man sette inn begge brettene samtidig)
  • Ta brettene ut og rut opp knekkebrødene med feks pizza rulle.
  • Stek dem videre i 30 min.
  • Del opp knekkebrødene, skru ovnen ned til 100 grader, og tørk dem i 30 min med døren på gløtt.
  • Avkjøl knekkebrødene på en rist.


Lykke til!! :)

1 kommentar:

  1. Disse knekkebrødene så kjempegode ut, tror jeg må prøve å lage dem :)

    Kjempefin blogg du har, og det blir spennende å følge deg fremover.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...