torsdag 8. august 2013

Å hei du...

...nå var det jammen lenge siden jeg hadde blogget igjen!! Det er alltid sånn på sommeren. Jeg er mer ute og farter, som sikkert de fleste andre, og jeg glemmer bloggen. Huff. 
Det hoper seg opp med ferdige prosjekter, men da har jeg masse fint å vise dere fremover da. ;) 

I sommer har jeg vært på en fantastisk tur til Barcelona med moren min. Flottere by skal du lete lenge etter altså. Bading, shopping, mat, kultur.. Alt på samme sted. Nydelig! Jeg har masse tips hvis noen lurer. ;)
Og tror dere ikke jeg fant knallfint garn? Juhu!!! Jeg søkte litt rundt på nett og fant noen garnbutikker i Barcelona, men det endte opp med at jeg bare fikk besøkt én, da åpningstidene der var litt "vi har åpent når vi føler for det", så jeg kom til lukka dør noen ganger. Jeg ble først litt skuffa da jeg kom inn i garnbutikken. Eller.. altså.. Det er alltid gøy med nye garnbutikker, men da jeg så hylle på hylle med Dropsgarn syns jeg jo ikke akkurat det var så spennende.. (De hadde selvfølgelig andre merker også)
Meeeen... Plutselig fant jeg en hylle FULL av hjemmelaget og -farget garn fra Barcelona, av den ene ansatte i butikken, og DA snakker vi. Det er mye morsommere enn Drops garn. 5 fine nøster fikk bli med meg hjem. Det var så mange fine kvaliteter, farger og tykkelser. *DÅN!* Jeg har litt dilla på tynt garn om dagen, så det var det jeg valgte denne gangen.

Jeg har begynt på en liten jakke av det grønne garnet og jeg ELSKER det! Jeg kommer nok til å ruge godt på de siste nøstene til jeg finner et passende prosjekt. Kan ikke kaste bort de på tøfler akkurat. (Samboeren maser om tøfler hele tiden. Det er det beste han vet. Hehe...)
Det grønne (som jeg er godt igang å strikke en liten jakke av): Maclace - merino100%, 100g, 600m, p 2,5mm (10x10=38x50) 12EUR
Det blå: Maclace - merino 100%, 100g, 600m, p 2,5mm (10x10=38x50) 12EUR
Det beige: Baslace - baby alpaca 70% og silke(seda på spansk) 30%, 100g, 800m (sto ikke noe om pinnestr, strikkefasthet og pris på etiketten, men det er like tynt som det grå hvis ikke enda tynnere og jeg tror det kosta 17EUR)
Det grå: Silk me lace - merino75% og silke25%, 100g, 800m, p 2/2,5mm (10x10=50x32) 21EUR

Hun som lager garnet heter Greta. Hun driver og starter en egen nettside med salg, og hun frakter hvor som helst. Jippi! Hun har også en blogg (bruk oversetteren på høyre side som får du det på norsk) og ravelry


3 kommentarer:

  1. For noen nydelige farger!

    SvarSlett
  2. Så mye garn-lykke :) Herlige farger.

    SvarSlett
  3. Så gøy med lokalprodusert garn som souvenir! :) enig med deg, det er ikke Dropsgarn vi vil handle på ferietur ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...