torsdag 6. juni 2013

Pickles enkel bestefartrøye


Jeg kjøpte dette Pickles garnet i desember, men har ikke klart å bestemme meg for hva jeg skulle bruke det til. Det ble altså denne søte bestefartrøyen og jeg er sånn halvveis fornøyd. 
Jeg liker garnet veldig godt! Det er overraskende mykt til å være tweed og jeg elsker det melerte. Men fasongen på genseren er litt rar, syns jeg... Selvom jeg la opp flere masker etter ermet, for å få den litt lenger, syns jeg fortsatt den ser litt kort og bred ut. Men men.. det er vel kanskje sånn den skal være?!  Jeg valgte også å lage halsåpningen litt mindre, for jeg syns ikke det er nødvendig med veldig båthals til små barn. Den blir nok veldig søt på en liten ettåring, får jeg håpe. :)

OppskriftPickles enkel bestefartrøye (str 1 år)
Garn: Pickles merino tweed
Pinne: 4,5 mm og 5,5 mm

Note to self: Økte 30 masker (istede for 26) etter ermet.

5 kommentarer:

  1. Fin genser! Blir nok god i bruk.
    Jeg har gjort de samme tilpasningene på genserne jeg har strikka og passformen har vært god. Spesielt det med mindre halsåpning kommer du ikke til å angre på :)

    SvarSlett
  2. Så flott farge du har valgt. Har strikket to av desse og er veldig fornøyd med fasongen - uten tilpasninger.

    SvarSlett
  3. Flott genser syns jeg! Veldig godt det garnet og det kommer i fine farger:) jeg og syns de Pickles oppskriftene til barn ser noe vide ut av og til, men jeg har ikke prøvd meg på noen av oppskriftene enda. Håper denne passer mottaker!

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  4. Flott genser, enig at det er vanskelig å vite størrelsene :/ Men engang må an no passe ;)

    SvarSlett
  5. Så fin! Flott garnvalg - tweed var veldig pent til denne genseren:) En bestefar er på pinnene her, riktignok fra Nøstebarn:) God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...