onsdag 12. september 2012

Hjemmelaget musli :)

Mange lager hjemmelaget musli og jeg fikk lyst til å prøve dette jeg også. Jeg fant på min egen oppskrift jeg, utifra hva jeg hadde i skapet, og det funka som bare det. Her kan man jo variere i det uendelige.. Her er det jeg brukte:

5 dl havregryn
1 dl solsikkekjerner
0,5 dl gresskarkjerner
0,5 dl linfrø
0,5 dl sesamfrø
2 dl grovhakket valnøtter
2 dl grovhakket hasselnøtter
3 dl kokkosmasse
1 ss vaniljepulver
1 ts salt
2 ts kanel
2 ts kardemomme
1 dl vann
4 ss olje (jeg brukte soyaolje)
6 ss honning

Bland sammen alt det tørre først. 
Varm opp vann, olje og honning og bland dette i det tørre.
Fordel på to stekebrett dekt med bakepapir.

175 grader i ca 20 minutter. Rør ca hvert 5 minutt for å unngå at det brenner seg.

Den ble knall god, syns jeg. Mmm.. Gleder meg til mange morgener med musli med melk/yoghurt og frukt og bær. :)
En av mine favoritter; vaniljeyoghurt med masse musli. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...