onsdag 20. mars 2013

En bombe, at jeg har strikket flere nøstebarn sett? ;)

Jeg blir vist aldri lei av disse oppskriftene jeg. Jeg syns de er så søte. :) Lurer på hvor stor bunken min med sånne luer kommer til å bli. Tihi.. 

Lue:
Oppskrift: Nøstebarn lettstrikka babylue (str 0-3 mnd) 
Garn: Sandnes mini duett
Pinne: 2,5mm 

Sokker:
Oppskrift: her
Garn: Sandnes mini duett
Pinne: 2,5mm

Jeg brukte litt under ett nøste på hele settet. 


Denne siklekragen er ny for meg, men det blir nok flere av disse også. Sønnen til fetteren min hadde en slik på seg da jeg så han sist, og jeg syns den var søt. Det var jo veldig fort gjort, og et kjempe fint pauseprosjekt fra mariusjakken jeg driver på med om dagen. ;) Blir så lei av mønsterstrikk, så må ha litt pause innimellom.

Siklekrage:
Oppskrift: Nøstebarn siklekrage
Garn:  Viking alpaca silk
Pinne: 3mm

Jeg bruker vendingene til pickles for å unngå hull

11 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du strikker mye av disse settene. de var nydlige og herved lagt til min lange liste over ting jeg skal ha på pinnene

    SvarSlett
  2. Praktiske, fine og noe alle blir glad for.. helt perfekt å ha en hel haug av dem så bare å strikke i vei :D

    SvarSlett
  3. det går helt sikkert ikke an å ha for mange slike søte sett på lager :) den kragen var også veldig fin!

    SvarSlett
  4. Hvorfor slutte å strikke sånne fine ting da? Ingen grunn til det:) Denne lua strikket jeg til jenta mi, og har aldri vært mer fornøyd med et strikket plagg. Elsker passformen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det kan du jo si. :) Men det er kanskje ikke nødvendig med 30 luer i str 0-12 mnd. ;) Men men.. da har jeg mange gaver, og det er jo hyggelig at du likte den så godt, så vet jeg at det er verdt å lage de. :)

      Slett
  5. Ja de er supre de luene der, har selv to stk liggende i kurven her. Og det er virkelig finfine gaver :)
    Nå må jeg få strikket de sokkene også, for de ser fantastiske ut :)

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempesøte! Og ikke minst praktiske :)

    SvarSlett
  7. kjempesøte babysaker du har strikket
    :O)
    liker også de enkel oppskriftene der.
    smekken har jeg ikke sett før, supersøt!
    Nå har jeg svart på spørsmålet ditt om fargene -
    på bloggen min
    det var vel du som spurte om den i midtne - robins egg.....
    garnshopping på tilbud er ikke dumt å få med seg... :O)

    SvarSlett
  8. Flott! Strikke mye derfra til min minstemann - så mye fint. Siklesmekken er gull verdt - lenge :)

    SvarSlett
  9. Ikke bare jeg som strikker mange luer, hehe;) Veldig søtt sett du har strikka og fin krage:) slikt er jo alltid greit å ha liggende!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...